teenagehealth

Alla inlägg den 15 september 2014

Av Ottilia Friberg - 15 september 2014 12:27

Jag har ju, som jag nämnde tidigare, att börja med löpning igen som ett av mina träningsmål inför i höst.
Jag tänker nu att mitt mål till att börja med ska bli att springa varje måndag. Jag sprang mycket förut, men sedan kände jag så mycket press på mig själv att det inte kändes roligt längre, utan bara jobbigt. Det är jättesynd eftersom jag annars älskade löpningen!
Men nu vill jag börja lätt, och utan att känna att jag måste springa minst 7 km eller med en viss fart, utan det viktiga är till att börja med att jag gör det!
Idag blir dock ett undantag eftersom jag inte somnade förrän 03.30 inatt och känner att förutsättningarna inte är bra alls, men jag kanske tar igen det någon annan dag, vi får se!

Har ni någon träningsutmaning?

Av Ottilia Friberg - 15 september 2014 07:43

Måndag morgon. Dimma. Kallt. Dålig sömn. Men ändå, jag gör dagen till något positivt!
Jag försöker fokusera mycket på att se det positiva med allt, och jag tycker att det funkar! Jag blir mycket gladare och allt känns bättre. Så när många är ledsna över att sommaren är slut, till exempel, så säger jag "äntligen börjar hösten!". Den är ju nästan överlägset den allra vackraste årstiden med alla sprakande färger!
Så nu ändrar vi inställning; Måndag morgon. Skön morgonträning. Sol som skiner igenom dimman. Inviga nya höstjackan.
Hör ni? Visst låter det mycket bättre?!!
Försök att tänka såhär ni med, så blir vardagen mycket lättare!

Så, hur ser er måndag ut? Den blir väl bra?! ;)

Önskar er en härlig början på veckan!

Väldigt lik en bild jag la upp för några dagar sen, men men... :P

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards