teenagehealth

Alla inlägg den 6 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 6 augusti 2014 16:04

Nej, jag meant inte riktigt som rubriken säger, men jag visste inte hur jag skulle uttrycka mig på ett bättre sätt, och visst fångade jag ert intresse där? ;)

Det träningsupplägget jag kör på idag är så som jag väldigt ofta gör; jag bestämmer mig för ett set med några reps av olika styrkeövningar, och sedan gör jag runt 10 set, utspritt under dagen, så på ett sätt tränar jag ju hela dagen, haha...

Jag gillar att göra på det här sättet eftersom det är mycket lättare att passa in i vardagen, jag menar, ett set tar ju bara ca. 2 minuter att göra! Det passar mig mycket bättre än att köra ett pass på 30-45 minuter.

Det setet som jag gör om och om igen idag ser ut såhär (jag slutade med höftlyften efter 6 set eftersom sidomusklerna inte är lika vältränade som de främre och jag inte vill slita ut dem) :

20 höftlyft på höger resp. vänster sida
30 situps
×6 set
Sedan:
30 situps två gånger
× 4 set


Haha, hoppas att det där var någorlunda begripligt...
Det går att variera hur mycket som helst här, beroende på vilka muskler man vill träna och vilka övningar man gillar! :)

Obs. Jag är inte utbildad inom det här och vet inte om detta sätt är sämre på något vis, men jag antar att det inte är det. Känn efter noga om du får ont någonstans och pröva dig fram försiktigt!

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards