teenagehealth

Direktlänk till inlägg 3 september 2014

Turista i Uppsala

Av Ottilia Friberg - 3 september 2014 16:35

Idag så hade jag och min kompis en inställd/flyttad lektion. Då kom jag på idén att gå en promenad (ni börjar förstå att jag har en kärlek till promenader nu, eller hur? Haha).
Vi bestämde oss då för att gå till de vanligaste turistattraktionerna i Uppsala, man glömmer liksom bort att turista i sin egen stad ibland, känner någon igen sig?
Vi gick först till Botaniska Trädgården, som var hur vacker som helst i sommarsolen (värmen verkar ju komma tillbaka igen?!).

Vyn från Botaniska!
Därefter gick vi upp till slottet, där har jag gått förbi hur många gånger som helst på mina PW's (power walk), men jag tröttnar aldrig på utsikten därifrån! Så häftigt att se ut över hela stan och Domkyrkan!
Vilken förresten var vår nästa destination. :)

Jag har alltid älskat att gå i Domkyrkan, det är en så mäktig känsla därinne och alla dekorationer är så otroligt vackra!
Vi avslutade med att titta in i vår eventuella framtid, nämligen Universitetsaulan som hör till Uppsala Universitet. Där har jag varit en gång tidigare, men idag fick jag se den riktiga aulan på riktigt. Mäktig och cool! Det var en student(/vaktmästare?) som helt spontant låste upp dörren dit åt oss, visade oss aulan och berättade en massa spännande (för en gångs skull inte tråkig!) historia om byggnaden. Det är så härligt med sådana människor, jag önskar att alla var så spontana, särskilt jag själv...

Det var en super rolig "Uppsala-tur", och jag är så glad att vi gjorde den! Tänk på det ni med, att er egen hemstad kan ha en massa spännande att bjuda på!

Kram!

Några bilder ifrån Universitetsaulan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ottilia Friberg - 6 oktober 2014 07:51

Tyvärr så måste jag berätta om ett mycket svårt beslut jag kommit fram till. Min vecka i Spanien har hjälpt mig att inse att jag har alldeles för många bollar i luften i min vardag. Det var så skönt att vara där, slippa alla måsten och krav och ba...

Av Ottilia Friberg - 3 oktober 2014 23:04

Hej mina vänner, här kommer ett litet (egentligen sjukt långt!) inlägg, trots det lite pressade schemat! Jag tänkte berätta lite om maten jag har fått här i Spanien under veckan, vilken som jag nämnde tidigare inte är hälsosam alls. Jag skriver e...

Av Ottilia Friberg - 2 oktober 2014 14:58

Som jag skrev i lördags så är det i princip helt omöjligt att blogga här i Spanien. Det händer saker hela tiden och tillgången på internet är väldigt begränsad. Jag är verkligen ledsen, men därför kan ni nog inte räkna med något mer inlägg förrän på ...

Av Ottilia Friberg - 27 september 2014 14:48


Kan ni gissa var jag är någonstans?! På Arlanda, wohoo! Idag är dagen, nu drar vi till Spanien. Jag är lite nervös, men mest förväntansfull. Det här är den största utmaningen jag utsatt mig själv för någonsin, och jag vet att jag kommer att växa otro...

Av Ottilia Friberg - 26 september 2014 07:37


Ja, imorgon drar jag till Spanien! Kan knappt tro det... Det portar otroligt i magen när jag tänker på det, men annars är jag förvånansvärt lugn. Jag har förberett mig mentalt på en träningsfri vecka därnere, eftersom jag inte har någon aning om hur...

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Ovido - Quiz & Flashcards