teenagehealth

Alla inlägg den 31 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 31 augusti 2014 14:26

En bra sak med att bo på landet och ha 8 äppelträd är att man blir tvungen till en hel del kroppsarbete under hösten. Det är helt otroligt hur mycket fallfrukt som ligger på marken hela tiden!
Dessa måste räfsas ihop, lassas upp på skottkärra, och köras till en stor kompost hög i skogsbrynet. Och då snackar vi många kilon äpplen kam jag lova!

Det är dagens göra för mig, och ingen är hemma för att hjälpa mig heller, så jag får göra allt själv. Men jag klagar inte, det blir som ett ordentligt styrkepass för hela kroppen, och det tycker jag är super duper!

Hittills så har jag krattat ihop och lassat 6 fulla skottkärror med äpplen och kört bort det, en skön känsla i kroppen har jag!

Här ser ni före och efter bilder från ett äppelträd!

Har ni en bra söndag? Se till att ladda upp ordentligt inför veckan som kommer! :)
Kram

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards