teenagehealth

Alla inlägg den 26 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 26 augusti 2014 20:54

En sak som jag försöker att tänka på är att inte säga att jag måste/borde göra saker.

Orden "måste" och "borde" ger en så negativ känsla, gör att man känner press på sig själv, och gör saken ännu jobbigare att tänka på. Det blir då ofta något man skjuter upp och som ligger och maler i bakhuvudet.

Om man i stället använder uttrycken "jag ska" eller "jag vill", så låter och känns saken genast mycket roligare! Eftersom det får en mer positiv klang, så intalar man sig att det inte är så farligt jobbigt. Det är sant, prova själva!

Te.x så låter "jag ska städa mitt rum" mycket lättare än "jag måste städa mitt rum", håller ni inte med??

Ett enkelt tips för att göra jobbiga saker lite lättare, använd det i vardagen så blir ni förhoppningsvis lite gladare! :D

Av Ottilia Friberg - 26 augusti 2014 20:37

Hej vänner, hur har eran dag varit?
Min dag har varit riktigt härlig!
Jag började med en uppladdning bestående av gröt och en bit ingefära på morgonen, och gjorde sedan totalt 11 minuter plankan, dvs. hälften av veckans utmaning!
Det gjorde jag i 2-minuters intervaller, med några minuters vila emellan. En lagom morgongympa :)

Sedan var det en kort dag i skolan, slutade redan13.35 Kan ni gissa vad jag gjorde då? Ja, såklart så gick jag en power walk! Det blev i Stadsskogen idag, och det ska verkligen göras om, såå vacker lövskog det var där, jag tror nästan att jag dör....

Det var min dag i stora drag!

Kram och godnatt!

Av Ottilia Friberg - 26 augusti 2014 11:15

Jag har fastnat för det här med Veckans Utmaning, så vi kör på denna veckan också!

Nu är det 22 minuter plankan totalt som gäller, och vi får se hur jag sprider ut det, återkommer om det senare!

Jag tror at det kommer att gå bra, vad tror ni?

Så, vilka är med den här veckan??! NU kör vi! #WARGPOWER

this weeks challenge

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards