teenagehealth

Alla inlägg den 23 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 23 augusti 2014 15:43

Många tycker att tanken på att träna känns jobbig bara för att de måste byta om och köra ett helt pass som tar ganska mycket tid, men så måste det inte alltid vara!

Självklart är det skönare att träna i kläder som är gjorda och anpassade för det, men jag tränar ofta i det jag har på mig för tillfället och gör på så sätt träningen mer spontan.
Eftersom jag oftast sprider ut min träning över dagen och bara kör ett set med några övningar åt gången, så blir jag inte svettig eller så. Dessutom tar ett set bara max 5 minuter att göra, vilket är väldigt smidigt för mig när jag har mycket att göra och t.ex är i skolan.

Min tanke är att man inte behöver göra träning till en så stor grej, för det måste det inte vara!

Men självklart tränar jag även hela pass då jag byter om, när jag har tid till det! Men det jag vill komma fram till är att man kan träna oavsett kläder eller tidspress, för all träning räknas och gör skillnad!!

Därför kan ni räkna med att få se mig i vanliga kläder efter att jag har tränat ;)

Dagens squats är klara, och de utfördes i denna outfit:

Av Ottilia Friberg - 23 augusti 2014 13:53

Jag tänkte visa er några bilder ifrån vår vanliga promenadväg (7km) så att ni får se hur fint det är! Idag har vi dock drabbats av regnigt och mulet väder, så bilderna blev inte så värst bra, men tänk er hur det ser ut i solsken! För mig är det äkta mindfulness att gå här, och det mår man ju så bra av! :D
Enjoy!

Av Ottilia Friberg - 23 augusti 2014 10:09

Godmorgon lööördaaag!!
Ledigt och härligt, vad ska ni hitta på denna helg?
Jag har inga speciella planer, ska läsa några små läxor och få dem ur vägen, men det tar nog bara någon timme.

Idag tänker jag även gå en lång promenad runt Wiks slott som ligger 2km ifrån vårt hus (jag går dessa km också), jag älskar verkligen den vackra naturen här!! Att avsluta veckans utmaning ligger också på schemat!
Kommer ni ihåg vad det var denna vecka? 500 DEEP SQUATS!!
250 stycken har jag kvar, och de ska jag sprida ut under dagen, wohooo!
På tal om det så har jag känt mig "tvungen" att vänta med det tills idag pga extrem träningsvärk i låren! Jäklar vad effektiva de är, det må jag säga!

Är det någon av er som har varit med i utmaningen? Hur går/har det gått i så fall? :)

Önskar er en mysig lördag!

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards