teenagehealth

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 22 augusti 2014 19:10

Nu är det fredagsmyyys!! Hur har eran dag varit? Släng gärna in en liten kommentar!

En sak som jag vill sprida till er läsare är hur mycket det kan hjälpa att röra på sig under en skoldag, det ger så otroligt mycket! Koncentrationen byggs på när hjärnan får vila lite, kroppen vaknar till, man frigör endorfiner och känner sig piggare och gladare!
Det märker jag tydligt, efter att ha rört på mig, under exempelvis håltimmar, så har jag varit mycket mer alert efteråt, och lektionerna har inte alls känts lika tunga, utan rent utav roliga! Då har jag fått mer gjort än jag skulle ha fått om jag skulle ha suttit och pluggat den där timmen och tröttat ut kropp (den blir ju piggare av träning på ett sätt, eller trött på ett bättre sätt) och knopp ännu mer. Så i slutändan så tjänar jag massor på det!

Så mitt skoltips till er: försök, om ni kan, att ta en plugg-paus mitt under dagen och rör på er! Ni har inget att förlora, bara en hel del att vinna!

Av Ottilia Friberg - 22 augusti 2014 07:44

Morning korsning! Är ni morgontrötta? Pigga? Jag är någon konstig blandning eftersom jag hade svårt att somna igår kväll (jag har haft problem med sömnen sedan ett år tillbaka).
Nåja, jag tog det lugnt nu på morgonen, hade förberett frukosten och allt, skönt!
Hann även träna lite mage, men jag känner att jag har väldigt svårt att få kontakt med den :( därför har jag beställt ett bälte som med hjälp av elektriska impulser stimulerar magmusklerna så att de spänner sig. Återkommer när jag har fått den!

Idag blir en lång dag, jag slutar 17.00 Men vi har även idag en håltimme, så en långprommis är inplanerad!

Jag önskar er alla en AWESOME fredag!

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards