teenagehealth

Alla inlägg den 17 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 17 augusti 2014 14:02

Idag när vi var ute och gick så kändes det verkligen som höst, och jag fick värsta myskänslan i kroppen! Jag började längta efter julmyset i november/december, och fick då idén till detta mellanmål, som jag åt när vi kom hem; pepparkaksgröt!!
Det var nämligen så att jag hittade flera påsar med pepparkakskrydda när jag rensade i köket förra veckan, därför tänkte jag "varför inte?!". Sagt och gjort, och galet gott blev det alltså!!
När jag äter gröt som mellis så brukar jag bara göra med en halv deciliter havregryn, men när jag behöver mer så gör jag som vanligt med en hel dl och 2 dl vatten.
Det känns så roligt nu när jag har börjat testa olika varianter på gröt, har flera stycken nu! :D
Här kommer receptet för er som blev sugna på att testa!

Pepparkaksgröt, ½ port. :
½ dl havregryn
1 msk stevia strö
½ - 1 tsk pepparkakskrydda (anpassa efter din smak!)
Lite salt
1 dl vatten

Blanda alla ingredienser i en skål och kör i micron på full effekt i 1½ minut. Klart!


Av Ottilia Friberg - 17 augusti 2014 11:39

Hej bloggisar!
Jag gör inget speciellt idag, bara lite vanlig styrketräning och promenad som vanligt!
Jag kommer inte att ha så mycket att skriva om de kommande dagarna (de sista på sommarlovet) då jag mest kommer att ta det lugnt och ladda upp för skolstart. Så här på bloggen kommer det att vara ganska dött ett tag, hoppas att ni inte blir för sura! ;)
Har ni några önskemål om vad jag ska skriva om? Vad gillar ni och vad gillar ni inte av allt jag skriver?? Kommentera mer än gärna, då kan jag skriva mer om det som NI läsare vill!! :D
Kram!

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards