teenagehealth

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 8 augusti 2014 13:21

Igår efter cykelpasset så var jag minst sagt HUNGRIG, eftersom jag hade missat att äta mellanmål, vilket jag annars är väldigt noga med. Efter träning så är det viktigt att få i sig protein, så att musklerna får sitt byggmaterial och kan bli starkare! Då är kvarg ett perfekt och snabbt fixat mellis, så det slängde jag i mig så fort jag kom hem för att stilla min hunger innan middagen blev klar ;)
Kvarg är väldigt proteinrikt, hela 11-13 (beroende på vilket märke man har) gram protein per 100 gram!
Jag är så bekväm av mig att jag inte gör så speciella varianter, många gör ju läckra saker med olika toppings och sånt, det borde jag nog testa också!

Det enda jag brukar göra är att blanda valfri mängd kvarg med koncentrerad saft (jag brukar ta en som är sötad med Stevia, kommer dock inte ihåg vad den heter), tills man får så mycket smak man vill ha!
SÅ mumsigt, mättande och framförallt enkelt att slänga ihop!

världens fulaste bild, men det var gott ändå! :)

Av Ottilia Friberg - 8 augusti 2014 10:07

Halloj mina fina!
Herregud, vad mör jag känner mig i kroppen idag! Det blev ett ganska långt cykelpass igår, ca 3 mil på 1 timme och 45 minuter! Det är jag nöjd med, speciellt med tanke på att jag inte har cyklat mycket alls den senaste tiden då andra saker har kommit i vägen. :( Men sjukt skönt var det i alla fall!

Idag ska vi passande nog (med tanke på min trötta kropp, haha) åka till Östhammar, så det blir en lugn vilodag, skönt! Återkommer ikväll med lite bilder därifrån!


Vad ska ni hitta på för roligt idag? :)
Kramar!

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards