teenagehealth

Alla inlägg den 7 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 7 augusti 2014 20:20

Hej finaste läsare!
Jag inser nu att jag kanske var lite väl snabb att "avsluta" frågestunden, alla kollar ju liksom inte in bloggen hela tiden, jag förstår ju det. Så frågestunden är fortfarande igång, känn er välkomna att fråga på om ni vill!

Jag fick en fråga nyss som jag tänkte svara på nu:

Fråga:
Hej förlåt såg din frågestund nu..men du kanske har tid att svara på den ändå?
Undrar bara hur du fick motivation till att börja träna eller har du alltid liksom gillat de?
Massor av kramar!


Mitt svar:
Hej fina du och tack så mycket för din kommentar!
Man kan säga att jag kom in på det här med träning och hälsa den svåra vägen. När jag gick i femman så åt jag nästan bara skräp, tränade inte alls och var större än mina kompisar, något som jag mådde otroligt dåligt av. Det ledde som för så många unga tjejer till en ätstörning. Jag började äta väldigt lite och träna mycket mer, och gick snabbt ner mycket i vikt. Jag kämpade med detta fram och tillbaka under flera år, och det var i och med detta som jag började fokusera på att bara äta nyttig mat och träna mycket.

För ca. två år sedan så insåg jag hur dåligt mitt förhållande till träning och mat var, och sedan dess så har jag mer aktivt försökt och framförallt VELAT gå upp i vikt.
Jag började läsa på mer om hur man kan bygga upp en stark och hälsosam kropp med bra mat och lagom mycket träning, och det går riktigt bra!
Nu när nyttig mat och träning inte är ett tvång för mig så har jag insett hur roligt och spännande det här ämnet är och det är SÅ INTRESSANT hur nyttiga livsmedel och träning påverkar oss positivt, både fysiskt och mentalt! Detta till stor del av att jag märker en sån otrolig skillnad själv när jag tränar och även ser resultat!
Det är så himla roligt, och jag har blivit helt "kär" i känslan efter att ha tränat! Om jag någon gång inte har motivation till ett pass, så tänker jag bara på hur skönt det blir efteråt, och hur kul det kommer att vara när jag väl kommer igång. Jag vet att det ger mig så mycket, och att det därför är värt det!

Så jag började alltså träna av fel anledning, men nu har jag hittat rätt och tycker att det är roligt och härligt, vilket jag vill sprida genom bloggen! Träning ska vara något man ser fram emot, inte tvärtom!

Det kan ta tid, men man måste hitta den träningsform som passar en själv bäst och som man tycker om, då kommer motivationen av sig själv eftersom man ser fram emot att träna, så testa er fram! :)


Kramar till er alla!

Det kändes jättekul att komma iväg på en cykeltur med pappa igen, jag skrattade nästan rakt ut av glädjen över att komma ut igen! :D

Av Ottilia Friberg - 7 augusti 2014 16:34

Hej hej!
Förlåt för låg uppdatering, men idag har det inte hänt något speciellt, och jag har inte haft så stor skrivarlust, heheh...

Just nu håller jag på och gör mig klar för en härlig tur på mountainbike med pappa, det ska verkligen bli SÅ KUL!!!

Får se om jag bloggar något mer ikväll, annars så hörs vi imorgon, hihi!

Jag hoppas att alla har en härlig dag därute, oavsett vad ni håller på med! Njut av kvällen nu! :)

Kram!

Av Ottilia Friberg - 7 augusti 2014 08:09

Godmorgon finaste läsare!
För några minuter sedan vaknade jag av dundrande åska och blixtar. Jag är lite småskraj för åskoväder, men det här verkar hålla sig på avstånd och då är det bara mäktigt och mysigt att se/höra på, tycker jag! Vad tycker ni om åska?

Ni var tydligen inte intresserade av en frågestund, inte en enda fråga fick jag... :(
Nåja, kanske är bloggen för ung ännu och måste växa lite mer innan ni vågar ge er på att kommentera. ;)

Men bara så att ni vet så är jag otroligt glad att ni läser min blogg, det vore bara kul att få bevis för att ni är riktiga personer och inte bara siffror (jag kan se hur många som besöker bloggen, men inte vilka)...

Jag hoppas att ni får en underbar dag, oavsett väder! Min dag står oplanerad, så vi får se vad jag hittar på! Älskar såna dagar! :P

Kram!

Eftersom jag bokstavligen ligger i sängen så bjuder jag på en gammal bild :)

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards