teenagehealth

Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Ottilia Friberg - 4 augusti 2014 23:20

Nu blev ni lite nyfikna, eller hur?! Vad menar jag med stenflyttning? Jo, idag har jag jobbat riktigt hårt när jag hjälpte pappsen att flytta en massa stenar ifrån en rabatt som vi ska göra om!
Som ni ser på bilden nedan så var det inte bara några få stenar heller, och de vägde en hel del må jag säga! Jäklar anamma, vad det brände i armarna efter första halvtimmen, det må jag säga!
Och jag som hade tänkt träna styrka idag, det fick jag nog av i alla fall, haha!
Jag fokuserade mycket på tekniken och såg till att inte belasta ryggen, utan låren och överarmarna, och det gick riktigt bra! :D
Här ser ni hur bra vi jobbade på, pappa och jag:

Alla stenar ni ser här är flyttade! Jag älskar verkligen att arbeta i trädgården, att man får vara utomhus och att det samtidigt duger mer än bra som träningspass!
Godnatt och kram till er alla!

Av Ottilia Friberg - 4 augusti 2014 10:17

Hej, jag tänkte bara säga att ni mer än gärna får följa mig på instagram! Jag lägger mest upp bilder från min vardag, men om ni vill följa mig ändå så heter jag@ottiliafriberg där! Woohoo! :D (var bara tvungen att skriva det sista för att jag känner mig sprickfärdig av glädje, helt utan anledning, haha...)

Av Ottilia Friberg - 4 augusti 2014 10:09

Något som jag har märkt ganska länge nu är att det inte alltid är så lätt att äta nyttigt, särskilt inte bland kompisar. Nu menar jag inte det att man blir frestad av vad de eventuellt äter, utan att man nästan skäms över att man inte vill äta onyttiga saker osv. Jo, det är sant, jag känner faktiskt så ganska ofta!
Man får lite kommentarer vid fikastunder ibland, som "men åh, du är ju så nyttig hela tiden!" och "va? Äter du inte godis/fika/etc?"
Vid dessa tillfällen känner jag mig ofta lite utanför, eller som att de andra tycker att jag är konstig...
Men jag antar att det egentligen grundar sig i att de är avundsjuka...
Dock så har jag inte berättat för någon om mina "konstigaste", nyttiga vanor. Som t.ex att jag ofta äter ångkokt brysselkål till frukost (jag tycker bara att det är SÅÅÅ gott!!). För vad skulle de tro om mig då, liksom?
Om jag tar fram ett äpple när vi ska fika, så känner jag oftast att den/de andra i mitt sällskap ger mig lite sneda blickar, och det är ju inte alls roligt när man bara vill må bra!
OBS! MINA VÄNNER HAR ALDRIG VARIT ELAKA MOT MIG PÅ GRUND AV DETTA!!
Men känslan finns ändå där, och ibland äter jag onyttigt bara för att "vara normal".
Det känns jättetråkigt att det ska vara så, man borde inte behöva känna sig konstig eller onormal bara för att man är hälsosam!!

Men vi måste stå på oss! Kanske kan vi inspirera våra vänner till ett hälsosammare tänkande! :)

Har någon av er någonsin stött på detta problem? Har ni några åsikter kring detta? Dela gärna med er i kommentarerna i så fall, det känns bättre om man vet att fler sitter i samma båt!

Denna nyttiga och helt veganska maten åt jag i Sthlm för några veckor sedan, och det var det godaste jag ätit på restaurang någonsin, bättre än all snabbmat! "Hermans" heter restaurangen och ligger på Södermalm, hett tips alltså!!

Av Ottilia Friberg - 4 augusti 2014 09:43

Godmorgon världen!
Dagen i Stockholm var helt fantastisk! Jag åkte dit med några av mina barndomsvänner, älskar dem så mycket! Framme i Sthlm så åt vi lunch/middag på Taco bar, och trots att det inte är så vidare nyttig mat där så var jag glad att jag kunde ta en nacho tallrik, eftersom jag då slapp äta något med vetemjöl (det hade blivit jobbigare med t.ex pizza!). Det är så synd att i princip all snabbmat innehåller så mycket dåliga saker, tycker jag!
Men eftersom jag tänker enligt 80/20 % tänket (nyttig mat 80% av tiden och att unna sig något mindre nyttigt 20% av tiden), så kunde jag unna mig att äta tacos i alla fall, plus en mjuk glass lite senare, eftersom jag annars ätit nyttigt hela veckan :)
Vi gick sedan förbi Pride paraden som var riktigt härlig att se!
Promenerade sen ut till Djurgården och Gröna Lund där vi såg på Sommarkrysset! Myys!!

Mina fina tjejor, tack för en underbar dag!

Presentation


Hej! Jag heter Ottilia och är en glad sextonåring med ett brinnande intresse för kost och träning! Här kan du förutom det läsa om min vardag, samt mina tankar och funderingar och glimtar av mina andra stora intressen, fotografi och böcker.
Välkommen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad vill du ha mer av i bloggen?
 Recept
 Inlägg om träning
 Inlägg om kost
 Dagboksinlägg
 Inlägg om tankar och funderingar
 Boktips
 Inlägg om stress/sömn/ångest/prestationsångest
 Annat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Recept

Recept


Skapa flashcards